Nasıl Başlanır?
Kampanya Kurulum Sihirbazı
Kampanya, Reklam Grubu ve Reklamlar Arasında
Kampanya Oluşturma
Kampanya Ayarlarını Değiştirmek
Kampanyayı Durdurmak & Başlatmak
Reklam Hesabı Oluşturmak
Çoklu Reklam Hesabı Oluşturmak
Reklam Hesabını Değiştirmek
Kullanıcı Ekleme
Reklam Hesabının Adını Değiştirmek
Reklam Hesabını Ajansa Eklemek
Hesaba Yeni Bir Kullanıcı Davet Etmek
Tablolardan Çıktı Almak
Tablolarda Filtreleme Yapmak
Tablolarda Arama Yapmak
Tabloları Sıralamak
Reklam Hesabına Kupon Eklemek
Fatura Adresini Değiştirmek
Vergi Bilgilerini Değiştirmek
Ödeme Geçmişini Görüntülemek
Faturaları Görüntülemek & İndirmek
Kampanya, Reklam Grubu ve Reklamlar Arasında Gezinme
Kampanyaya Yeni Reklam Grubu Eklemek
Kampanya, Reklam Grubu ve Reklamlar Arasında Gezinme
Reklam Grubuna Yeni Reklam Eklemek
Reklamı Düzenlemek
Reklam Grubuna Yeni Keyword Eklemek
Reklam Grubuna Yeni Negatif Keyword Eklemek
Keyword İstatistiklerini Görüntülemek
Kampanya İstatistiklerini Görüntülemek
Reklam Grubu İstatistiklerini Görüntülemek
Raporlama Metrikleri
Raporlama Tablosuna Erişmek
Tanımlanmış Raporlara Erişmek
Yeni Rapor Oluşturma
Rapor Gönderim Sıklığı Ayarlamak
Keyword Planner Nedir?
Keyword Planner'a Erişmek
"Discover new keyword" - Yeni Anahtar Kelimeleri Keşfetmek
Anahtar Kelime Hacmini ve Tahminlerini Görmek
Daha Önce Oluşturulan Plana Erişmek
Oluşturulan Plana Yeni Anahtar Kelime Eklemek
Oluşturulan Plandan Anahtar Kelime Silmek
Oluşturulan Plana Yeni Ad Group Eklemek
Ajans Paneline Erişmek
Ajanstaki Bir Kullanıcının Rolünü Değiştirmek
Ajanstaki Reklam Hesaplarının Verilerini Görmek
Conversion Oluşturmak
Overview Ekranında Görüntülenen Veriler
Recommendation Nedir?
İlk kampanyanızı olusturmak icin asagidaki adimlari izleyin.
Kampanyanızı oluşturduktan sonra kampanyanızın istatistiklerini görmek için aşağıdaki adımları izleyin.
Kampanya oluştur butonuna tıklandığında reklam kurulum sihirbazı çalışır. Reklam kurulum sihirbazı reklamın kurulumu için gereken tüm bilgileri sizden 3 farklı başlık (Kampanya, Reklam Grubu, Reklam) altında isteyecektir.
Reklam kurulum sihirbazını çalıştırmak için aşağıdaki adımları izleyin.
Kampanya, reklamın anahtar kelime dışındaki hedefleme, bütçe ve temel ayarlarını barındırır. Reklam gruplarının kapsayıcı objesidir.
Reklam grubu, reklamda hedeflenecek anahtar kelimeleri ve negatif anahtar kelimeleri barındırır. Reklamların kapsayıcı objesidir. Bir kampanya altında sınırsız sayıda reklam grubu oluşturulabilir.
Reklam, içerisinde reklam içeriğini, yönlenme linkini ve 3. parti sayım linkini barındırır. Bir reklam grubu altında sınırsız sayıda reklam oluşturulabilir.
Kullanıcı bir reklam hesabına giriş yaptıktan sonra otomatik olarak kampanyalar listelenir. Herhangi bir kampanyanın altındaki reklam gruplarını listelemek için kampanya adına tıklanabilir. Daha fazla kampanya altındaki reklam gruplarını listelemek için kampanya seçme kutucukları işaretlenerek altındaki reklam gruplarının listelenmesi sağlanabilir.
Aynı durum reklamlar için de geçerlidir. Örneğin bir ya da birden fazla kampanya seçildiğinde altında tüm kampanya grupları listelenecektir. Aynı şekilde reklam gruplarından bir ya da birden fazla seçerek altındaki tüm reklamları listeleyebilirsiniz.
Kampanya oluştur butonuna tıklandığında reklam kurulum sihirbazı çalışır. Reklam kurulum sihirbazı reklamın kurulumu için gereken tüm bilgileri sizden 3 farklı başlık (Kampanya, Reklam Grubu, Reklam) altında isteyecektir.
Reklam kurulum sihirbazını çalıştırmak için aşağıdaki adımları izleyin.
Kampanya, reklamın anahtar kelime dışındaki hedefleme, bütçe ve temel ayarlarını barındırır. Reklam gruplarının kapsayıcı objesidir.
Reklam grubu, reklamda hedeflenecek anahtar kelimeleri ve negatif anahtar kelimeleri barındırır. Reklamların kapsayıcı objesidir. Bir kampanya altında sınırsız sayıda reklam grubu oluşturulabilir.
Reklam, içerisinde reklam içeriğini, yönlenme linkini ve 3. parti sayım linkini barındırır. Bir reklam grubu altında sınırsız sayıda reklam oluşturulabilir.
İlk versiyonda sadece “Website Traffic” aktif olacak diğer seçenekler pasif olarak sayfada yer alacak. Diğer seşenekleri (Sales, Leads) çalıştırmak için gereken conversion geliştirmesi yapıldıktan sonra aktif olacaktır.
Kampanya için başlangıç ve bitiş tarihi girilebilecek. Bu tarihler Türkiye zaman dilimine göre çalışacak.
Kampanya altında optimizasyonlu ve optimizasyonsuz 2 seçenek yer alacak. Optimizasyonlu seçenek daha iyi performans gösteren reklamın daha fazla gösterilmesini sağlayacaktır. Optimizasyonsuz seçenek tüm reklamları rastgele gösterecektir
Kampanya içerisinde ülke ve şehre göre konum hedeflemesi yapılabilecek. Yapılan hedefleme dahil ya da harici olarak seçilebilecek.
Kampanya içerisinde dil hedeflemesi yapılabilecek. Yapılan hedefleme dahili yada harici olarak seçilebilecek.
Haftaiçi, haftasonu ya da herhangi bir gün seçildikten sonra başlangıç ve bitiş saatleri girilerek kampanyanın sadece seçilen zamanlarda yayında kalması sağlanabilecek. Girilen zaman dilimleri Türkiye zaman dilimi baz alinarak işleme konacaktır.
Günlük bütçe girilmesi halinde 00.00 - 23:59 saatleri içerisinde günlük bütçe sınırına ulaştığında kampanya duracaktır. Eğer günlük bütçe belirtilmedi ise kampanyanın toplam bütçesi tükenene kadar kampanya çalışmaya devam edecektir.
Platform şu anda sadece Gösterim ve Tıklama başına ücretlendirme yapacak. Gösterim başına ücretlendirmede 1000 gösterim için maksimum fiyat belirlenebilecek. Tıklama başına ücretlendirmede ise tıklama başına maksimum ücret belirlenebilecek. Burada belirlenen ücretler ortalama olup keyword'un performansı ve ortalama tıklama maliyetleri baz alınarak reklam optimizasyonu yapılacaktır. Örneğin “araba” anahtar kelimesinin 3 TRY/CPM den ücretlendirildiği ve 0.5% Ort. CTR olduğu durumda 0.30 TRY/CPC giren kullanıcı hiç trafik alamayacak, 0.80 TRY/CPC giren kullanıcı ise bir süre trafik alacak, performansının düşük kalması halinde yapılan gösterim sayısı azalacaktır.
Platformda Sıralı ve Tam eşleme modelleri destekleniyor. Reklam grubunda kullanmak istediğiniz anahtar kelimeleri aşağıdaki tabloda “Sembol” alanında gösterildiği gibi eklemelisiniz.
Eşleme Tipi | Sembol | Örnek Anahtar Kelime | Örnek Arama |
---|---|---|---|
Sıralı Eşleme (Phrase Match) | "keyword" | "spor ayakkabı" |
-Mavi spor ayakkabı -Spor ayakkabı temizleme -Kadın spor ayakkabı |
Tam Eşleme (Exact Match) | [keyword] | [spor ayakkabı] | -Spor ayakkabı |
Reklamın, hedeflenen kelimelerde gösterimi tam eşleme tipinde engellenebilecek.
Eşleme Tipi | Sembol | Örnek Anahtar Kelime | Örnek Arama |
---|---|---|---|
Sıralı Eşleme (Phrase Match) | "keyword" | [erkek] | Erkek spor ayakkabı |
Tam Eşleme (Exact Match) | [keyword] | [spor ayakkabı] | -Spor ayakkabı |
Bir reklam tanımlaması aşağıdaki parametrelerden oluşur.
Parametre | Zorunlu | Açıklama |
---|---|---|
Başlık 1 | Evet | Reklam başlığının ilk kısmı. |
Başlık 2 | Evet | Reklam başlığının ikinci kısmı. Önceki başlıktan ayırmak için “|” karakteri kullanılır. |
Başlık 3 | Hayır | Reklam başlığının üçüncü kısmı. Önceki başlıktan ayırmak için “|” karakteri kullanılır. |
Path 1 | Hayır | Domain sonrasında görünmesini istediğiniz URL yolunun 1. kısmıdır. |
Path 2 | Hayır | Domain sonrasında görünmesini istediğiniz URL yolunun 2. kısmıdır. |
Açıklama 1 | Evet | Reklamın alt kısmında yer alan birinci açıklama metnidir. |
Açıklama 2 | Hayır | Reklamın alt kısmında yer alan ikinci açıklama metnidir. |
Yönlenme Linki | Evet | Reklamın tıklandığında yönlendirilecek adres. |
Mobil Yönlenme Linki | Hayır | Reklamın mobil cihazlarda tıklandığında yönlendirilecek adres. |
Oluşturduğunuz bir kampanyanın bazı ayarlarını kampanya yayındayken değiştirebilirsiniz. Bu değişiklikler bir süre sonra kampanyanıza yansıyacaktır.
Kampanya ayarlarını değiştirmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
Yayındaki bir kampanyayı dilediğiniz zaman durdurabilir veya duraklatabilirsiniz.
Bir kampanyayı durdurmak yada duraklatmak için kampanya tablosundaki soldan 2. kolonda yer alan durum baloncuklarını kullanabilirsiniz.
Kullanıcı, platforma herhangi bir reklam hesabının daveti olmaksızın kayıt olduğunda kullanıcı için bir reklam hesabı oluşturularak kullanıcıya bağlanır.
Yeni bir kullanıcı ve reklam hesabı oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir.
Kullanıcı giriş yaptıktan sonra istediği kadar reklam hesabı oluşturabilir. Reklam hesapları menüsünden izinli olduğu ve kendi oluşturduğu reklam hesapları arasında geçiş yapabilir.
Yeni bir reklam hesabı oluşturmak için aşağıdaki adımları izleyin.
Bir kullanıcı istediği sayıda reklam hesabı oluşturabileceği gibi diğer hesaplardan da yönetim daveti alabilir. Kullanıcı giriş yaptıktan sonra erişim yetkisinin olduğu tüm hesapları görebilir ve bunlar arasında geçiş yapabilir.
Erişim yetkisinin olduğu hesaplar arasında geçiş yapmak için asağıdaki admmları izleyin.
Bir reklam hesabı için 4 farklı yetkide kullanıcı davet edilebilir.
Yetki | Açıklama |
---|---|
Platform Admin | Reklam hesabı üzerinde tüm haklara sahiptir. |
Campaign Manager | Reklam hesabı üzerinde kullanıcı davet etmek dışında tüm haklara sahiptir. |
Read Only Access | Reklam hesabı üzerindeki tüm işlemlerde sadece görüntüleme yetkisine sahiptir. |
Campaign Reporter | Reklam hesabı üzerinde sadece raporlar oluşturma ve oluşturulan raporları çalıştırma yetkisine sahiptir. |
Hesap adını değiştirmek için aşağıdaki adımları takip edin.
Hesap adını değiştirmek için aşağıdaki adımları takip edin.
Reklam hesabınıza yeni bir kullanıcı davet etmek için aşağıdaki adımları uygulayın.
Uygulamada görüntülediğiniz tablolarda filtreleme yaptıktan sonra ya da filtrelemeden önce çıktı alabilirsiniz. Tablolarda çıktı için aşağıdaki adımları uygulayın.
Uygulamada görüntülediğiniz tablolarda çeşitli filtrelemeler yapabilirsiniz. Filtreleme yapabilmek için aşağıdaki adımları uygulayın.
Uygulamada görüntülediğiniz tablolarda arama yapabilirsiniz. Arama yapabilmek için aşağıdaki adımları uygulayın.
Uygulamada görüntülediğiniz tablolarda metriklere göre büyükten küçüğe ya da küçükten büyüğe sıralama yapabilirsiniz. Sıralama yapmak istediğiniz metrik için aşağıdaki adımları uygulayın.
Reklam hesabındaki bir faturayı ödemek ya da reklam yayınlamadan önce kredi yüklemek için kupon kodlarını kullanabilirsiniz.
Reklam hesabına kupon kodu eklemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
Eğer kupon kodunuz geçersiz ise ekleme aşamasında kupon kodunuzun kullanılamadığına dair bir uyarı gösterecektir.
Faturada yer almasını istediğiniz adres bilgilerini değiştirmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
Faturada yer almasını istediğiniz vergi bilgilerini değiştirmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
Bilgi | Açıklama | Seçenekler |
---|---|---|
Tax Status | Fatura profili bir şirket ise “Company” seçeneğini işaretlemelisiniz. | Individual / Company |
Tax Identification Number | Hesabınızla ilişkili vergi numarası. | 10 haneli sayı. |
Tax Office Address | Hesaptan yasal olarak sorumlu firmanın adresi. |
Daha once yaptığınız ödemelerin tamamını ödeme türü, miktarı ve ödemeyi yapan kullanıcılara göre listeleyebilirsiniz.
Daha önceki ödemelerin listesini görüntülemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
Her fatura ayın 1 ile 5'i arasında bir önceki ayın kullanımını içerecek şekilde kesilir ve platform üzerinden görüntülenebilir.
Faturanızı görüntülemek veya indirmek için aşağıdaki adımları izleyin.
Kullanıcı bir reklam hesabına giriş yaptıktan sonra otomatik olarak kampanyalar listelenir. Herhangi bir kampanyanın altındaki reklam gruplarını listelemek için kampanya adına tıklanabilir. Daha fazla kampanya altındaki reklam gruplarını listelemek için kampanya seçme kutucukları işaretlenerek altındaki reklam gruplarının listelenmesi sağlanabilir.
Aynı durum reklamlar için de geçerlidir. Örneğin bir ya da birden fazla kampanya seçildiğinde altında tüm kampanya grupları listelenecektir. Aynı şekilde reklam gruplarından bir ya da birden fazla seçerek altındaki tüm reklamları listeleyebilirsiniz.
Oluşturduğunuz bir kampanyanın altına istediğiniz sayıda reklam grubu ekleyebilirsiniz ve bunları yönetebilirsiniz. Birden çok reklam grubu ile çalışmak size reklam istatistiklerini yorumlamanızda ve reklamları pratik bir şekilde yönetmenizde yardımcı olacaktır.
Bir kampanya altına yeni bir reklam grubu eklemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
Kullanıcı bir reklam hesabına giriş yaptıktan sonra otomatik olarak kampanyalar listelenir. Herhangi bir kampanyanın altındaki reklam gruplarını listelemek için kampanya adına tıklanabilir. Daha fazla kampanya altındaki reklam gruplarını listelemek için kampanya seçme kutucukları işaretlenerek altındaki reklam gruplarının listelenmesi sağlanabilir.
Aynı durum reklamlar için de geçerlidir. Örneğin bir ya da birden fazla kampanya seçildiğinde altında tüm kampanya grupları listelenecektir. Aynı şekilde reklam gruplarından bir ya da birden fazla seçerek altındaki tüm reklamları listeleyebilirsiniz.
Oluşturduğunuz bir reklam grubunun altına istediğiniz sayıda reklam ekleyebilirsiniz ve bunları yönetebilirsiniz. Birden çok reklam ile çalışmak size reklam istatistiklerini yorumlamanızda ve reklamları pratik bir şekilde yönetmenizde yardımcı olacaktır.
Bir reklam grubu altına reklam eklemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
Bir reklam tanımlaması aşağıdaki parametrelerden oluşur.
Parametre | Zorunlu | Açıklama |
---|---|---|
Başlık 1 | Evet | Reklam başlığının ilk kısmı. |
Başlık 2 | Evet | Reklam başlığının ikinci kısmı. Önceki başlıktan ayırmak için “|” karakteri kullanılır. |
Başlık 3 | Hayır | Reklam başlığının üçüncü kısmı. Önceki başlıktan ayırmak için “|” karakteri kullanılır. |
Path 1 | Hayır | Domain sonrasında görünmesini istediğiniz URL yolunun 1. kısmıdır. |
Path 2 | Hayır | Domain sonrasında görünmesini istediğiniz URL yolunun 2. kısmıdır. |
Açıklama 1 | Evet | Reklamın alt kısmında yer alan birinci açıklama metnidir. |
Açıklama 2 | Hayır | Reklamın alt kısmında yer alan ikinci açıklama metnidir. |
Yönlenme Linki | Evet | Reklamın tıklandığında yönlendirilecek adres. |
Mobil Yönlenme Linki | Hayır | Reklamın mobil cihazlarda tıklandığında yönlendirilecek adres. |
Oluşturduğunuz bir reklamı daha sonra değiştirebilirsiniz fakat dikkat etmeniz gereken konu, güncellediğiniz reklamların tekrar onaylanması gerektiğidir. Reklamınız güncellendikten sonra onaylanana kadar yayından kalkacaktır.
Reklamı güncellemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
Oluşturduğunuz bir reklam grubuna herhangi bir zaman, dilediğiniz sayıda, yeni anahtar kelime ekleyebilirsiniz. Eklediğiniz anahtar kelimeler onaylandıktan sonra reklamınız bu kelimelerde gösterim almaya başlayacaktir.
Reklam grubunuza yeni anahtar kelime eklemek için:
Oluşturduğunuz bir reklam grubuna herhangi bir zaman, dilediğiniz sayıda, yeni negatif anahtar kelime ekleyebilirsiniz.
Reklam grubunuza yeni negatif anahtar kelime eklemek için:
Anahtar kelimelerinizin istatistiklerini görüntülemek için sol menüde yer alan “Search Keywords” linkine tıklayarak anahtar kelime tablosuna erişebilirsiniz. Anahtar kelime tablosunda halihazirda eklediğiniz tüm anahtar kelimeler için istatistikleriniz görüntülenecektir.
Kampanyaların istatistiklerini görüntülemek için üst menüden yer alan “Campaigns” linkine tıklayarak kampanya tablosuna erişebilirsiniz. Kampanya tablosunda halihazırda eklediğiniz tüm kampanyalar için istatistikleriniz görüntülenecektir. Tabloda yer alan değerler her bir kampanya için toplam verilerdir. Tabloda yer alan istatistikleri reklam grubu, reklam yada anahtar kelime kırılımında görüntülemek için aşağıdaki başlıklara göz atabilirsiniz
Reklam İstatistiklerini Görüntülemek
Reklamlarınızın istatistiklerini görüntülemek için üst menüden yer alan “Ads” linkine tıklayarak reklam tablosuna erişebilirsiniz. Reklam tablosunda halihazırda eklediğiniz tüm reklamlar için istatistikleriniz görüntülenecektir.
Keyword İstatistiklerini Görüntülemek
Anahtar kelimelerinizin istatistiklerini görüntülemek için sol menüden yer alan “Search Keywords” linkine tıklayarak anahtar kelime tablosuna erişebilirsiniz. Anahtar kelime tablosunda halihazırda eklediğiniz tüm anahtar kelimeler için istatistikleriniz görüntülenecektir.
Raporlama Metrikleri
Metrik | Açıklama |
---|---|
Impression | Reklamın gösterim sayısı |
Interaction | Reklamın etkileşim sayısı |
Average CPC | Reklamın ortalama tıklama maliyeti |
CTR | Reklamın ortalama tıklama oranı |
Average CPM | Reklamın ortalama 1000 gösterim maliyeti |
Cost | Reklamın toplam gösterim maliyeti |
Reklam gruplarının istatistiklerini görüntülemek için üst menüden yer alan “Ad Groups” linkine tıklayarak reklam grubu tablosuna erişebilirsiniz. Reklam grubu tablosunda halihazırda eklediğiniz tüm reklam grupları için istatistikleriniz görüntülenecektir. Tabloda yer alan değerler her bir reklam grubu için toplam verilerdir. Tabloda yer alan istatistikleri reklam yada anahtar kelime kırılımında görüntülemek için aşağıdaki başlıklara göz atabilirsiniz.
Reklam İstatistiklerini Görüntülemek
Reklamlarınızın istatistiklerini görüntülemek için üst menüden yer alan “Ads” linkine tıklayarak reklam tablosuna erişebilirsiniz. Reklam tablosunda halihazırda eklediğiniz tüm reklamlar için istatistikleriniz görüntülenecektir.
Keyword İstatistiklerini Görüntülemek
Anahtar kelimelerinizin istatistiklerini görüntülemek için sol menüden yer alan “Search Keywords” linkine tıklayarak anahtar kelime tablosuna erişebilirsiniz. Anahtar kelime tablosunda halihazırda eklediğiniz tüm anahtar kelimeler için istatistikleriniz görüntülenecektir.
Raporlama Metrikleri
Metrik | Açıklama |
---|---|
Impression | Reklamın gösterim sayısı |
Interaction | Reklamın etkileşim sayısı |
Average CPC | Reklamın ortalama tıklama maliyeti |
CTR | Reklamın ortalama tıklama oranı |
Average CPM | Reklamın ortalama 1000 gösterim maliyeti |
Cost | Reklamın toplam gösterim maliyeti |
Metrik | Açıklama |
---|---|
Impression | Reklamın gösterim sayısı |
Interaction | Reklamın etkileşim sayısı |
Average CPC | Reklamın ortalama tıklama maliyeti |
CTR | Reklamın ortalama tıklama oranı |
Average CPM | Reklamın ortalama 1000 gösterim maliyeti |
Cost | Reklamın toplam gösterim maliyeti |
Hesabınıza giriş yaptıktan sonra, üst menüden simgesine tıklayarak erişebilirisiniz.
"Report" tablosuna eriştikten sonra önceden tanımlanmış raporları ve daha önce oluşturduğunuz raporları görebilirsiniz.
Yeni rapor oluşturmak için aşağıdaki adımları izleyin.
Belirli bir aralıkla kendinize ya da ekibinize otomatik rapor tanımlaması yapabilmek için aşağıdaki adımları uygulayın.
Keyword Planner, Yaani Ad Plus kullanıcılarının kampanyalarında kullanabileceği anahtar kelimeleri araştırmasına yardımcı olur. Bu araçtan yararlanarak, kullanıcılar kendi işletmesi ile alakalı olan yeni anahtar kelimeler keşfedebilirler.
Ayrıca, söz konusu anahtar kelimelerin alabileceği aramalarla ilgili tahminleri ve bu kelimeleri hedeflemenin maliyetini görebilirler.
Keyword Planner, kapsamlı bir anahtar kelime araştırması temelinde kampanya oluşturmak için kullanılabilecek yeni bir yönetim de sunar.
Nasıl Çalışır?
Kullanıcı, Anahtar Kelime Planlayıcı'yı açtıktan sonra, anahtar kelime planını iki farklı yöntemle oluşturabilir:
Ardından, Keyword Planner'da oluşturduğu Ad Grouplara bu anahtar kelimeleri ekleyerek yeni bir kampanya oluşturabilir.
Tablo Açıklamaları
"Keyword Planner"a erişmek için aşağıdaki adımları izleyin.
"Keyword Planner" sayfasında bulunan "Discover new keyword" alanına tıklayın.
"Keyword Planner" sayfasında bulunan "Get search volume and forecast" alanına tıklayın.
Daha önce oluşturduğunuz bir planı görüntülemek ya da bulmak için aşağıdaki adımları izleyin.
Daha önce oluşturduğunuz bir plana yeni bir anahtar kelime eklemek için aşağıdaki adımları izleyin.
Daha önce oluşturduğunuz bir plandan anahtar kelime silmek icin aşağıdaki adımları izleyin.
Daha önce oluşturduğunuz plana yeni bir ad group eklemek için aşağıdaki adımları uygulayın.
Sisteme giriş yaptıktan sonra ana ekrandan "Agencies" sekmesine tıklayın. Burada yetkiniz olan tüm ajanslar listelenecektir. İstatistiklerini görmek istediğiniz ajansı seçin. Açılan ekranda seçilen ajansın sahip olduğu reklam hesapları listelenecektir.
Platforma giriş yaptıktan sonra ajansınıza kayıtlı kullanıcıları görüntülemek ve var olan rollerini güncellemek için aşağıdaki adımları takip edin.
Uygulamaya giriş yapıldıktan sonra, "Ad Account"a göre sayımları görebilmek için aşağıdaki adımları uygulayınız.
Reklam hesabınıza conversion oluşturmak için aşağıdaki aşağıdaki adımları uygulayınız.
Reklamverenlerin tek bir ekrandan halihazırdaki kampanyalarına göz atabilmesini sağlayan arayüzdür. Platforma giriş yapan kullanıcıları bu ekran karşılar. Platform bu ekranda reklamverene dikkat etmesi gereken noktaları vurgular.
Widgets
Total Ad Spend
Kullanıcıya, bulunduğu ad acount altındaki kampanyaların son 30 günde ne kadar harcama yaptığını gösterir.
Active Campaigns
Kullanıcıya, bulunduğu ad account altında, o anda aktif olan kampanya sayısını gösterir.
Health Report
Kullanıcıya, bulunduğu reklam hesabı altında uygulayabileceği toplam tavsiye sayısını gösterir.
Health Report
Kullanıcıya, bulunduğu reklam hesabı altında uygulayabileceği tavsiyeleri gösterir. Kullanıcı tavsiyelerin yanındaki "Fix It" linkine tıklayarak cözümü uygulayabileceği sayfaya gidebilir.
Overview Chart
Kullanıcıya, bulunduğu reklam hesabındaki toplam click, impression ve cost verisini kırılmmlı olarak gösterir.
Impression Share of Top 3 Keywords
Kullanıcıya, bulunduğu reklam hesabındaki en çok gösterim alan 3 anahtar kelimenin, o kelimenin toplam aranması içindeki payını gösterir.
Örneğin yaani üzerinde turkcell kelimesi 1000 kere aratıldığında bu onun toplam aranmasıdır, bulunduğu reklam hesabında turkcell kelimesinde yaptığı gösterim sayısı 250 ise turkcell kelimesinin bu hesap altındaki gösterim payı 25%'dir.
Top Campaigns
Bu widget'ın amacı, kullanıcıya click, impression ve conversion bazında en üstteki kampanyaları göstermektir.
Kullanıcı sağ üst köşedeki "Impression" yazısına tıklayarak aşağıdaki seçenekler ile değiştirebilir.
Bar : Her kampanyanın altında bulunan bar, o kampanyanın, reklam hesabı içindeki impression, click yada conversion payını yüzdesel olarak gösterir. Örneğin, Campaign 1'in toplam gösterim sayısı 250 ise ve reklam hesabındaki toplam gösterim sayısı 1000 ise o kampanyanın altındaki bar 25%'lik bir oran gösterecektir.
For You
Bu widget, kullanıcıya platform üzerindeki bazı özelliklerin kısa bir açıklaması ve yönlenme linkini sağlar. Buradaki amaç platformun diğer özelliklerine dikkat çekmektir.
Sabit olarak 2 farklı ürün için tavsiye verilir. Üstte kısa bir yazı, altta ise bir ikon, büyük başlık ve küçük aksiyon yazısı yer alır.
Kullanıcılara platfom içerisinde uygulayabilecekleri iyileştirmeleri tavsiye eder.
Aşağıda önerilen adımları ve sonucunu görebilirsiniz.